ja gör inget spec.:P

haha ja vet inte men ja hade bara lust att blogga, ja nu kom ja på en sak, om ni vill så kan jag skriva min fria berättelse från skolan..jag kanske kommer tråka ut dig nu men nu skriver jag den här ändå:P Det är den berättelsen som jag fick slita med o sitta uppe till klockan fyra på natten för att hinna klart o den skulle lämnas in den dagen, då jag fick kramp i handen, ja vet den är dålig, men jag har ändå kämpat som fan med den.

 FRIDA SOM VILLE BLI ARTIST
Frida är 16 år, hon är lång, har långt och blont hår. På fritiden så sjunger hon och dansar.
Och hennes dröm är att bli artist. Hon har också en syrra som är 17 år.

En helt vanlig dag i Mars, hennes mamma väckte henne, men det var försent hon hade kommit försent igen till skolan, det är hennes sista år i skolan för sen börjar hon på gymnasium.
Hon går upp äter frukost borstar tänderna klär på sig, snabbt och springer till skolan.
Hennes första lektion är Idrott, så hon byter snabbt om till gympakläder och springer sedan in i gympasalen, dom har redan börjat och dom spelar fotboll.
Hennes lag vann med 4-1. Hon blev jättevarm när hon spelade, så hon tog en kall dusch, och hon tvättade håret, så det blev alldeles blött, och när hon gick ut så var det jättekallt och regnade. Efter det så var det rast.
Hon kände direkt att hon hade blivit förkyld så hon gick till fröken.
- Jag mår inte så bra, jag känner mig förkyld. Sa, Frida
- Oj då, ja men då är det nog bäst att du går hem. Sa, fröken.
- Mm visst , ska bara gå o hämta mina saker så går jag hem sen. Hej då. Sa, Frida
- Hej då Frida, krya på dig. Sa, fröken.

Och då gick hon hem.
När hon var hemma så gick hon och la sig i soffan och satt på en film.
Ja så såg Fridas hela dag ut, att ligga o kolla på film.

Nästa dag vaknar hon. Hon mår bättre och för en gångs skull så har hon inte försovit sig.
Och när hon går till skolan så ska hon ha musik. Hon älskar att sjunga. På musiken så har man fått välja vad man fått göra och hon väljde att spela gitarr och sjunga. Och alla i hennes klass älskar att höra henne sjunga, för hon är så himla bra, så alltid innan dom slutar musiken, så får hon stå där på scenen och spela gitarr och sjunga medans dom andra tittar på och dregglar.

Sen när hon slutar skolan så ska hon ha dans, hon dansar hiphop-dans.
Hon är skitbra på att dansa, man kan säga att allt inom musik och sånt äger Frida på.

Frida har alltid tänkt på att söka till idol, men har aldrig vågat.

Men plötsligt nästa dag efter skolan när hon kommer hem så sätter hon sig på sitt rum tar sin gitarr och börjar sjunga lite. Och då hör hon dörrklockan ringa, hennes syrra öppnar. Och gissa vilka det var, jo det var.............................
IDOL!!!!!
Fridas syrra hade tippsat dom om Frida så ja här står dom och är på väg mot Fridas rum, och nu öppnar dörren.

- Hejsan Frida, nämligen så har du en jättesnäll syrra, hon har tippsat oss om dig. Sa, de från idol.
Frida blir ju helt förvånad och förskräckt. Och inget , ja inget kommer ur hennes mun.
- Ja vill du komma med oss , så kan du visa juryn vad du går för. Sa, Idol.
- Eh, ja det är så att, nej. Åhh gud hur ska jag kunna klara av det här? Mumlade hon för sig själv.
- Förlåt du pratar så tyst jag hörde inte vad du sa? Frågade , de från idol.
- Hmm....Aa javisst! Sa, hon.


Så nu var de på väg till Idol ''Juryn''.
medans i bilen så tänker Frida ut en låt hon ska sjunga, tillslut så väljer hon, How to save a life med The Fray.
Det är en av hennes favoritlåtar och hon kan den utantill. Hon tog med sin gitarr, så medans hon väntar på sin tur så övar hon på låten. Och det tog flera timmar tills hon fick höra sitt nummer och tillslut i högtalaren hör hon det.
Hon blir jättenervös så hon nästan spyr. Nu går hon och är på väg mot dörren, där inne sitter Idol-Juryn.
Hon går in och blir bara nervösare och nervösare.

- Hej vad heter du då? Frågade, juryn.

- hejhej, jag heter Frida. Sa, hon.

- Okej Frida, vad ska du sjunga för låt då? Frågade, juryn.

- Jag ska sjunga ''How to save a life'' av The Fray. Sa, hon.

- Okej, sätt igång. Sa, juryn.

Och då började hon med första ackordet på gitarren sen kom versen in och det gick oerhört bra och refrängen också, men sen när andra versen kom in så glömde hon bort allt, hon hade fått hjärnsläpp.
Och efter då började juryn prata.

- Ja, du är jättebra på att sjunga men ja tror inte du har vad som krävs , det är jätteviktigt att komma ihåg texten. Sa, juryn.
- Okej. Sa, Frida.

- Vi röstar.Säger, Juryn.

- Jag väljer ......Ja.Sa, en av juryn.

-Tyvär nej från mig. Sa, den andra jurymedlemen.

- Ja det här hänger ju på mig. Så jag väljer.....
Ja du nu får du ta och.....Tyvär åka hem och träna mer, du kan alltid försöka igen nästa år. Sa, den tredje jurymedlemen.

- Mm, jag förstår, tack för att jag fick va med. Sa, hon.

Och nu gick hon därifrån, lite ledsen men både förstående eftersom hon glömde bort texten.
När hon kommer ut så står hennes syster där såklart och undrar hur det gick. Hon berättade vad som hände.
Och henned syster förstår och kramar om henne och sen åker dom hem.


Nästa dag så är det som vanligt skola och på fredag så ska det va en talangjakt och vinnaren vinner en resa till Cypern. Så den här dagen så tränar alla dom som ska va med på talangjakten. Och Frida är en utav dom som ska va med. Det är imorgon talangjakten är. Frida ska ju såklart sjunga och spela med sin gitarr fast den här gången är det en låt hon har gjort själv. Den heter ''When life comes back''.


Nu snart så är det lunch. Dom har tränat riktigt länge nu, och dom kommer fortsätta efter lunch.
Det var pyttipanna, inte så jättegott men hon tog lite i alla fall och åt snabbt sen så gick hon tillbaks till aulan och övade och sen efter 2 timmar då fick hon gå hem, hon fortsatt att öva hemma lite också.


Solen skiner och hon vaknar och går upp och äter frukost, gör det vanliga. Det är idag talangjakten är!
hon drar till skolan med sin Eu-moppe.
Kör in där och sedan låser den.Talangjakten är efter skolan, men de som ska va med på den måste stanna kvar.
Hon gör det vanliga i skolan. Förutom en sak idag var ett oförberett prov och det gick åt helvete. Sen när skolan var slut skulle alla som skulle uppträda på talangjakten gå till aulan och då hade dom ett litet genrep innan den börja.

Nu strömmar det in med folk. Och Frida står i kulisserna. hon är inte nervös ett dugg, till skillnad från vad hon var på idol. Alla möjliga folk var där. Främmande,föräldrar, släkt, vänner,familjer och alla såna, det är proppfullt.

Nu börjar det.
- Hej och välkommen till våran talangjakt, var vänliga att stänga av mobilerna, så du inte stör. Mina damer och herrar, barn och vänner, nu är det dags för det första numret och han ska steppa, ge en varm applåd för Niklas! Sa, presenteraren.

Och så börja han att steppa, han var riktigt bra, men en sak var säkert han var inte bättre än Frida i alla fall.
Så höll det på ett tag, en presenterare, presenterade numren och tillslut var det nummer 18 och efter henne så var det Fridas tur.

- Nu är det dags för nummer 19 och hon ska sjunga och spela gitarr, en egen låt som hon har gjort. Ge en varm applåd för, Frida! Sa, Presenteraren.

Hon uppträdde med sin låt. Och det gick skitbra, redan då visste man nog vem som skulle vinna! Och sen var det dags för sista numret och hon var också jättebra, nu står det typ mellan Frida och henne.
Efter alla har uppträtt, så fick man rösta på den man hejade på. Sen så fick man gå ut ut lokalen för då skulle dom räkna rösterna, och se vem som vunnit årets talangjakt.

Nu är det inte långt kvar alls tills dom får veta , 10 minuter kvar tills de blir insläppta dit igen.

Och äntligen nu får de gå in , alla sätter sig ner och det blir alldeles knäpptyst.
Och presenteraren kommer in och håller i ett papper.

Mina damer och herrar ge mig en stor applåd för alla som har upppträtt! Sa, presenteraren.

Och så kommer alla in på scenen. Presenteraren börjar snacka med de som uppträtt och nu är det dags.

- Andra plats..........................Som vinner guldkortet till grönalund, och andra platsen går till.......Nummer 13 GRATTIS!! Sa, presenteraren.

Det var helt oväntat, alla trodde att Frida eller nummer 20 skulle komma på andra plats.

- På tredje plats kommer.......Nummer 20! Grattis du vinner en dag på chokladfabriken!
Och vinnaren är .....Den som vinner en resa till Cypern är.......................Nummer.....19!! Grattis Frida!! Sa, presenteraren

Och så ger dom över priset och Frida blir överlycklig och gråter.
Hennes föräldrar kommer och kramar henne och hennes syster också.

Och sen kommer en helt främmande människa till henne... Och hon blir helt förvånad.

- Hejhej, jag heter Daniel och det var ritkigt länge sen jag såg nån så begåvad ,det står superstjärna skrivet över dig. Vill du spela in en skiva så får du helt gärna föra det. Sa, en låtskrivare/manager.

- Oh my god! Du kan inte mena allvar?! Jaaa såklart jag vill!! Sa, Frida.

Och nästa dag så ålte hon in till en studio , och spelade in en skiva, och alla henes låtar spelades i radio. Hon fick uppträda på ''allsång på skansen''. Och tillslut fick hon ha massa konserter och där var det alltid smockfullt.

Senare med tiden så fick hon åka till England och turnera där. Och allt hade blivit som hon ville, hennes dröm hade gått i uppfyllelse, hon var nu världskänd.

Sluut:P

Haha jag kan förstå att detta var jobbigt att läsa eftersom den är så jävla lång, men en sak kan jag säga det var mkt jobbigare att skriva den förut fast då skrev jag den ju för hand heheX) den är 10 och en halv sida lång:P
Haha vill ni veta en rolig sakXD Jag började skriva det hära inlägget för en timme senXD Det har tagit en timme att skriva denna textX) hahah aja nu så är jag jävligt trött så jag tror jag tar och går och lägger mejj o imorrn kan du få läsa min karlsson på taket berättelse:P haha Ja lovar den är inte lika lång:P Det var den man fick som en uppgift innan vi började med att man skulle skriva en berättelse...haha o då fick jag karlsson på taket..:P men iaf

Hej ddåååååååååå<333


Godnight<3:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Affärsverksamhet
RSS 2.0