Södersveds havsbad

Hejhej!<3
Sa ju att jag skulle blogga igår o skriva om de dära karlsson på taketXD men jag hade aldrig tid så det får bli idag istället..Men först ska jag bara skriva lite om vad ja gjort idag.
Idag så har jag varit o badat, ja ringde sara o fråga om hon ville följa med o de ville hon, så hon följde med.
Men vi fick inte plats i våran bil för mikaela skulle oxå ta med sin kompis så det blev fullt o iaf då fick vi ta min farmors bil elr snarare skrotbilXD Men när pappa o jag skulle sätta oss i den så såg pappa att det inte va nån luft i däcket o mamma hade ju redan åkt till bea o skulle ta ut pengar.
Men innan vi åkte o hämtade sara så åkte vi till en mack så luftade han däcket(jag vet inte om jag sa rätt nu då men ja vet inte hur jag ska säga han sprutade in luft i däcket?) Sen så åkte vi o hämtade sara o sen så åkte vi till badet, Södersveds havsbad.Det ligger i värmdö.
Det var skönt att bada för det va ju så jävla varmt, fast de va ju ändå lite kallt när man skulle doppa sig i vattnet o när man hade varit på land o hade blivit så jävla varm..Men när man vänjer sig så är det ju inte kallt..
Jag blev oxå bränd, det svider, fast tillslut så blir ju det brunt, menmen...


KARLSSON PÅ TAKET KOMMER PÅ BESÖK
Det börjar med att jag var på väg till min kompis, men plötsligt så ser jag en tjock människa på väg ner rakt på mig men råkar istället ramla ner på en tant. Jag går närmare för att titta, och blir jätteförvånad, det var ''Karlsson på taket ''.
Det första han frågar är om jag har godis.

- Nemen, hejsan på dig! Skulle det kunna vara så att du har lite godis, för i såna fall så måste du ge mig det. Sa, Karlsson på taket.

- Nej men jag kanske kan köpa lite godis, häng med. Sa, jag.

Så då gick vi till godisaffären. När vi var där inne så blev karlsson på taket överlycklig när han såg allt godis.
Så han började att äta allt utan att betala, då fick vi problem. Han åt upp nästan allt godis som fanns där.
Och sen så flög han bara iväg och då fick jag skullden för det som karlsson hade gjort.
Så då ringde dom hem till mina föräldrar och sa vad som hade hänt.
Dom kom och betalade affären pengar för godiset. Och dom var jättearg på mig.
Jag sa att det inte var jag som hade gjort det utan Karlsson på taket men såklart dom inte trodde på mig.
jag väntade på mitt rum på att Karlsson skulle komma tillbaks, men det gjorde han inte. Så jag gick och öpnnade garderobsdörren för jag skulle sätta på mig en tjocktröja och då skrämde karlsson ihjäl mig han stod där och hoppade ut ur garderoben och sa bu! Jag blev så skrämd och förvirrad för jag trodde aldrig att han skulle komma tillbaks.

- Jag måste tyvär åka hemmåt, så jag tänkte att du kunde ge mig din tv i förskott, för jag fyller år om ett år och jag måste ju få nåt av min polare eller hur? Sa, Karlsson.

- Asså hmm...Jag vet inte om jag får ge bort tvn....Sa, jag.

- Men kom igen! Annars så får inte du va min vän! Sa, karlsson.

- Okej då. Sa,jag.

- Tack min gamle polare, men jag måste dra nu, hoppas vi ses igen, eller det kommer nog aldrig hända haha! Sa, Karlsson på taket.

Så där genom fönstret såg man han flyga iväg med min tv. Jag var glad över att han var borta nu föralltid haha.
Fast jag var sur över att han tog min tv. Men det jobbiga var att ingen trodde på mig längre på grund av
''KARLSSON PÅ TAKET''.


Sämst, jag vet men det var bara en övning så det spelar ingen roll:P Haha det ser ju ut som om den inte är lång alls men den är 2 och en halv sida lång fast min andra berättelse är ju enormt mycket längre..:P
Och förresten igår så köpte min mamma o pappa en såndär chokladkaka(sommar) fan va god den är asså!


Hej dåå din lilla bajskorv! ;P <33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Affärsverksamhet
RSS 2.0