Excentrisk träning

Haha nej asså fan jag gör världens jobbigaste övning hos
sjukgymnasten och nu kommer jag börja få köra den med mina
andra övningar här hemma. Fast det är väl bra ju jobbigare desto bättre.
Trodde han skulle byta ut några övningar men han la till
istället så nu har jag skitmånga övningar att göra, tur att jag fick
ett papper med dom på annars skulle det bli svårt att komma ihåg.
Körde först cykling sen så en excentrisk övning när jag kör mitt magliggande benböj.
(betyder att jag gör motstånd medans han drar ner mitt ben).
Han körde på motstånd när jag körde benböj också så det blev mycket excentrisk träning.
Den excentriska rörelsen bryter ned musklerna effektivare och bygger större muskelfibrer.
Är jättetrött nu skönt att jag körde rehabsövningarna på idrotten
så jag kan bara gå och lägga mig efter jag tvättat bort sminket osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Affärsverksamhet
RSS 2.0